kötpembe

aşık memo yine fikinin
doğrusunda ilerlemektedir:

-tipi, kar fırtınası - vuuvvvvv... vvvuuuvvvvv...-
Bir sıcacık damcıktan mahrum haldeyim
Fikim sıcak lakin titremekteyim
Memeler yaslansa göğsüm ısıtsa
Acep yine illa o‘sbir der miyim?..
Bir ev...
-tak tak tak-


kapıdaki kız:
Kim o?..

aşık memo:
Tanrı misafiri...

içerideki yaşlı adam:
Gel yabancı gel!.. Buyur otur bakalım ocağın başına... Kız Kötpembe, misafire koy bi
kase tarhana da yumulsun sıcacık kaseye... Belki sonra da senin kaseye yumulur. He he...

kötpembe:
Babaaa!..

baba:
He he he... İşte oğul, Biz gördüğün gibiyiz. Bir mecalsiz moruk ve bir fike hasret kızcağız...

kötpembe:
Babaaa!..

baba:
Sen anlat bakalım nesin, kimsin, kimlerdinsin? Bu kış kıyamette yollara düştüğüne göre var
herhalde bir derdin...


aşık memo:
Dam peşinde dünyayı gezdim durdum
Lakin ne dam fiktim, ne köte koydum
Memo der ki koşturmaktan yoruldum
Yorulmadığım şey o'sbir çekmektir...

"Dam, dam!" diye feryad ettim her yerde
Meğer fikfik yokmuş Memo'nun serde
Fikim yükseldi hergün perde perde
İndirmenin yolu o'sbir çekmektir...

baba:
Belli ki ululardan bir ulusun Aşık Memo... Tabi Kötpembeyi bi domaltıversen iyi olurdu ammaa...

kötpembe:
Babaaa!..

baba:
...Madem otuzbircisin napalım... Kız Kötpembe!.. Kalk Memo'ya döşek göster, yorgundur, yatsın...

kötpembe aşık memo'yu
yatırıp üzerini örterken:

Be-be-... ben... Barrak istiyorum barrraaaakkk!!!.. Barrrraaaaaaakkk!!!.. Fik beni Memo!.. Hadiii!.. Sok hadi!..
Hadi sok Memo! Sok! Soook!.. Sok şu fiki!.. Sok hadi sok!.. Sok fiki!..


aşık memo uyuklıyarak:
Mmm... Memo der ki... Memo... Mmmhhh... Hrrrnnn... Rrrzzzz....

kötpembe:
...fik beni memo... fik beni... fiiikk... fiiikkk... fiiikkk...

memo'nun rüyası:
gökte uçan kötpembe:
Fikemeez... Fikemeez.. Memo beni fikemeeez... Memo beni fikemeeez... İhi ihi ihi... Fikemezsiiin...
-kanat sesleri-flap flap flap flap-


fikindeki kanatlarla
uçan aşık memo:

Dam uçsa da aradığı barraktır
Mor baş bulup tepesine konmaktır
Konmadıysa senin fikin ucuna
Memo, yapacağın kanatlanmaktır
-kanat sesleri-pır pır pır pır-

kötpembe:
Fikeemeeez kiiii...

aşık memo:
İşte Memo, sana cillop gibi dam
Hele bir fik ne tasa kalır ne gam
Şu barrağın etsin bir kerre bayram
Yapacağın şey fiki kanırtmaktır

uyanan aşık memo:
Ha?..

kötpembe:
Hhrrrnnn... Zzznnn... Hhrrzzz... Hhrrrnnn... Mmmhh... Fff... Fik... Fik... Fi... Mmmhhh...

kötpembe'nin rüyası:
Kötpembe:
Evet... Evet görüyorum. Tam aşağıda bir fik var... Bu hizadan atlarsam lak diye üstüne otururum...
Hoppa!..
Geliyoruuuuuum!...
Aaaaaaaaaa -paft!-
Ama... Ama fike değil daşşaklara geldik...


aşık memo:
Daşşağımın kılları
Yay gibi burma burma
Her gördüğün barrağı
Damına girer sanma

kötpembe:
Sen... Sen... Nur yüzlü Aşık Memo!..

aşık memo:
Memo der ki sen barrağa inanma
Fiksin diye kimselere domalma
Fik dediğin bir uçarı göçmen kuş
Sok parmağı gül kokulu damcığa

Senin fikte benim damdadır gözüm
Dinle bak, kulak ver, sanadır sözüm
Damcığa fik sokmaya yoktur lüzum
Yeter parmak dama, avuç barrağa

uyanan kötpembe:
Ha?..
Hay allah, nasıl da uyumuşum, şafak sökmüş...
Memo rüyamda seni... Memo?.. Memo nerdesin?..


ufka doğru uzaklaşan aşık memo:
Kışın damlar kuytularda saklanır
Sokmayanlar ben gibi hayıflanır
Memo naçar, o'sbir olmuş uğraşı
Yaz kış demez barrağını şaklatır...

şubat 2000 > l-manyak sayı 50