sfenks

memo yine fikinin doğrusunda gitmiktedir:
Issız kayın ormanında tuttum yine kıllı fiki
Bir dilber çıksa ormandan, "Memo" dese "sok içeri"
Götün götün yakınlaşıp domalıverse önümde
Acep o'sbir mi çekerim yoksa sokar mıyım fiki?..

(aniden) sfenks:
Selam sana Aşık Memo!.. Bana Sfenks derler. Bu ormanın bekçisiyim. Her kim
bu ormana girer, bana rastlamadan çıkamaz. Her yabancıya üç tane bilmece
sorarım... Eğer ki üçünü de bilirse beni domaltma hakkına sahip olur...
Ammaaa birin dahi bilemezse onu adam dömelten ağaçlarıma teslim ederim!...
Ve sıra şimdi sende Memo!.. Bakalım domalacak mısın,
domaltacak mısın?..
İlk bilmecem şöyle:

Duvara vurdum duvar yıkıldı
Çiviye vurdum çivi çakıldı
Ağaca vurdum ağaç söküldü
Elime aldım boynu büküldü...

aşık memo:
Ama bu soru çok basit.. Yanıt "Barrak"tan
başka bir şey olamaz...


sfenks:
Umduğumdan daha çetin cevizmişsin Memo... Ama
ikinci bilmecem ilki kadar kolay değil:

Biri suskun mu suskun
Ağzı hepten yumulu
Diğeri pek geveze
Ağzı salyalı sulu...

aşık memo:
Ağzı hep yumulu olan köt deliği, hep sulu
olan da damcık olsa gerek...


sfenks:
Beni sinirlendirmeye başladın Memo!.. Bilemiyeceksin!..
Üçüncü bilmecemi bilemiyeceksin!..
Söyle bakalım:

Kebabı var
Yenilmez
Arabınki
İçilmez...

aşık memo:
Yenilemiyecek tek kebap herhalde "Daşşak kebabı"dır... "Arap daşşağı"
gibi koyu bir çayı da kimsenin içmek istiyeceğini sanmıyorum...
Yani yanıt: "Daşşak"...


sfenks:
Yoooooooooo!!!....
Ühü ühü ühüüü!.. Nolur!.. Nolur beni domaltma Aşık Memo!.. Daha önce kimse üç
bilmeceyi birden bilememişti!.. Nolur bana bi şans daha ver!.. Bir bilmecelik daha
şans ver nolur!.. Ühüüüüüü!..


aşık memo:
Tamam, sana son bir şans.. Ama bilmeceyi ben soracağım. Bilirsen ağaçların beni
gönüllerince domaltsınlar. Fekat bilemezsen beni bırakacaksın, yoluma gideceğim..


sfenks:
Ta- tamam!.. Kabul!.. Hadi sor!..

aşık memo:
Barrak var damda değil
Damcık var fikte değil

sfenks:
Hah hah hah haaah!.. Kendini ele verdin memo!.. Beni domaltmak dururken bir şans
daha vermek saflığında bulunan kim?.. Tabi ki yanıt sensin!.. Yanıt "Aşık Memo"


aşık memo:
Bi daha düşün bakalım. Ormana gelen yabancılara domalmamak için çırpınan
kim?.. Çevresi kütük barraklı ağaçlarla çevriliyken hiç birine domalmayan kim?..
Ya kendisini fikfiklemeyeyim diye ayaklarıma kapanan kim?..
Tabi ki sensin!.. Yanıt "Sfenks" olacaktı...


sfenks:
Ühüüü ühüüüü!!... Ne diyeyim, yendin beni, büyükmüşsün Memo!.. Haydi şimdi var git
yoluna ve beni kaderimle baş başa bırak...


aşık memo ilerler
nice yeni maceralara doğru:

Sfenks mfenks demeden ah keşke domaltsaydım
Dev kâseye abanıp lüleden tıklatsaydım
Şimdi vah vahlanarak otuzbir çekmez idim
Eher ki şu fikimi kötünde şaklatsaydım

ocak 1999 > l-manyak sayı 37